Coördinator Datalekken en Inzageverzoeken Solliciteer (tot en met 2 jun. 2024) school MBO niveau 4, HBO, WO bachelor Vast Vacature € 3.014,00 - € 4.752,00 Ben jij de spil tussen het privacybelang van de burgers en Gemeente Tilburg? Wat ga je doen Waar kom je te werken Wat breng je mee
De functie is tweeledig ingericht. Als coördinator voor inzageverzoeken en andere verzoeken over persoonsgegevens ben jij de eerste schakel in het afhandelen van verzoeken en meldingen over privacyrechten van burgers. Via verschillende kanalen zoals TOPdesk, e-mail en post, registreer en analyseer je zorgvuldig binnenkomende verzoeken en zorg je ervoor dat alles helder en duidelijk is voor de burger. Elk verzoek wordt grondig gecontroleerd om ervoor te zorgen dat we precies begrijpen wat de burger nodig heeft. Door samen te werken met verschillende afdelingen zorgen we ervoor dat we verzoeken over de rechten van betrokkenen op tijd en op de juiste manier afhandelen.
Als coördinator voor datalekken ben jij de belangrijke schakel tussen burgers en afdelingen, en fungeer je tevens als het centrale punt voor de coördinatie van datalekken. Je registreert meldingen en onderhoudt nauw contact met collega's, waarbij je zelf eenvoudige datalekken afhandelt. Voor complexere gevallen werk je samen met de privacy collega's en Information Security Officer (ISO) of de Functionaris Gegevensbescherming (FG) om de ernst van de datalekken te beoordelen. Daarnaast denk je mee over verbetermaatregelen, volg je acties op, analyseer je ontwikkelingen en rapporteer je hierover.
Op korte termijn zal de focus van deze nieuwe uitdagende functie voornamelijk liggen op het herontwerpen van de bestaande processen voor de rechten van betrokkenen en datalekken en het implementeren daarvan.
Je wordt onderdeel van de centrale afdeling Juridische Zaken, team Advies & rechtsbescherming. Juridische Zaken is jouw 'landingsplatform', Vanuit de afdeling worden momenteel de tweede lijn Privacy Experts en Kwartiermaker Privacy geworven, daar waar je meer mee zult gaan samenwerken. Binnen deze functie krijg je met de gehele organisatie (18 afdelingen) te maken. Van het sociaal domein, de fysieke leefomgeving maar ook uitvoering zoals het BAT (Brabants Afval Team). Tevens zijn er diverse samenwerkingsverbanden met onder andere de Hart van Brabant gemeenten, Toegang Tilburg, het Zorg- en Veiligheidshuis en de Politie.
Jij krijgt de vrijheid om je tijd en dag in te delen, waarbij je minimaal 50% vanuit huis werkt en de overige tijd op kantoor (de moderne Stadswinkel). De sfeer is informeel en pragmatisch, fouten maken mag: we leggen het uit en leren ervan!
Als coördinator ben je in staat om een (intern) netwerk op te bouwen en te onderhouden, wat inhoudt dat je gemakkelijk op iemand durft af te stappen en weet hoe je collega's kunt motiveren. Je kunt effectief communiceren met mensen van verschillende (culturele) achtergronden en op diverse professionele niveaus. Dit betekent dat je helder communiceert en goed doorvraagt, bijvoorbeeld aan de telefoon, maar ook dat je veerkrachtig bent en weerstand kunt weerstaan. Je bent nauwkeurig en precies in het bijhouden van registraties, het bewaken van termijnen en het opvolgen van acties. Bovendien heb je oog voor de belangen van burgers, zowel bij datalekken als bij verzoeken inzake rechten betrokkenen.
Het betreft een functie in ontwikkeling, daarom is flexibiliteit en aanpassingsvermogen essentieel. Het kan voorkomen dat het takenpakket over een halfjaar anders uitziet.
Verder:
Gemeente Tilburg biedt een inspirerende werkomgeving waar diversiteit gewaardeerd wordt en authenticiteit gestimuleerd. Als onderdeel van een vooraanstaande overheidsorganisatie krijg je de kans om niet alleen bij te dragen aan Tilburg, maar ook aan je eigen groei dankzij ons uitgebreide aanbod aan trainingen via het Tilburgs Leerhuis.
Verder bieden wij je:
Vragen?
De vacature staat open t/m 2 juni. De gesprekken zullen in overleg met je ingepland worden. Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Vera Voigt, Afdelingshoofd, via tel nr. . Vragen over de sollicitatieprocedure kun je mailen naar onder vermelding van vacaturenummer: JUR24-10.
Gemeente Tilburg wil een betrouwbare partner (werkgever) zijn voor burgers en medewerkers. Daarom vragen we je om een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen als onderdeel van het proces om bij ons te komen werken.
Delen van de vacature mag, graag zelfs! Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
onbekend
Functietitel | Jurist |
Indicatie salaris (min – max] | 3014 – 4752 |
Opleidingsniveau | HBO |
Aantal uren (min – max) | 1 – 40 |
Contactgegevens | onbekend , onbekend onbekend |
Type contract | Tijdelijk |
Branche | Overheid/Non-profit |
Locatie | Tilburg, Noord-Brabant,Nederland |
Soliciteer direct | https://www.werkenvoortilburg.nl/vacatures/e0da14ff-a70a-467e-aec4-4586a5f171a0?utm_campaign=Mimir&utm_medium=Vacaturebank&utm_source=Gemeentebanen |
Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Deel deze vacature
Redactie Nieuwsuitleek.nl
Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Leek en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.