Geschreven door: Marika Biacsics Laatst gewijzigd: 23/05/2022 De cliëntenraad van het Diakonessenhuis in Utrecht is op zoek naar een Ambtelijk Secretaris voor 8 uur per week, op HBO-niveau. Hier kom je te werken Je werkt voor de Cliëntenraad (CR), een belangrijk en wettelijk adviesorgaan voor het ziekenhuis en het Medisch Specialistisch Bedrijf Domstad (MSBD). De CR behartigt de belangen van de patiënten en levert vanuit het cliëntenperspectief een bijdrage aan het bevorderen van kwaliteit, doelmatigheid en veiligheid van de zorg voor alle cliënten van het ziekenhuis, zowel voor de patiënten als hun verwanten en bezoekers van het Diakonessenhuis. Dit ga je doen Je ondersteunt de CR bij de uitoefening van zijn taak en je bent in het ziekenhuis het aanspreekpunt voor en visitekaartje van de CR. Dit bieden zij Dit heb jij in huis Vraag het Lianne Ossenkoppele, Secretaris Raad van Bestuur, . Zo solliciteer je Enthousiast en wil je bij hun aan de slag als ambtelijk voor de CR? Marika Biacsics is als medeoprichter van het Netwerk Cliëntenraden in de Zorg () al sinds 2007 betrokken bij- en bezig met- het cliënten perspectief in de zorg. Zij is van 2009 t/m 2013 voorzitter van het bestuur geweest, van 2014 t/m 2018 netwerkvoorzitter en sinds 2018 is zij directeur-bestuurder van . Marika is nauw betrokken geweest bij het tot stand komen van de aanpassingen aan de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (Wmcz 2018) en zij staat al 15 jaar (centrale) cliëntenraden in de gehele zorgsector bij met raad en daad. Zij geeft presentaties/workshops aan cliëntenraden en zorginstellingen over de functie, rol, taak, positie, rechten en plichten, de medezeggenschapsregeling, het contact met de achterban, het profileren en het werven van nieuwe leden maar ook over klachten en geschillen, cliëntenrechten en de wettelijke vertegenwoordiging van cliënten. Inspraak en Medezeggenschap daar draait het bij Marika om en haar motto en drijfveer is: "Inspraak moet leiden tot Invloed!"
De Cliëntenraad bestaat uit een ambitieus team van zes leden, waarvan twee leden het dagelijks bestuur vormen. De Secretaris Raad van Bestuur is je hiërarchisch leidinggevende. Functioneel word je aangestuurd door de voorzitter CR.
Dit betreft o.a. het voorbereiden en notuleren van vergaderingen, het maken van afspraken en organiseren van bijeenkomsten. Je voert de interne- en externe correspondentie uit, ondersteunt de CR bij het opstellen van adviezen en bent verantwoordelijk voor procedurele zaken zoals het bijhouden van overzichten en uitvoeren van acties.
Je werkt veelal zelfstandig, hebt veel vrijheid en kunt je werk grotendeels zelf vormgeven en voelt aan wanneer je zaken moet afstemmen, met de voorzitter de CR-leden of collega's in het ziekenhuis.
Op maandag vergadert de CR. Daarnaast is er alle ruimte om je inzet naar eigen inzicht in te vullen.
onbekend
Functietitel | Ambtelijk Secretaris |
Indicatie salaris (min – max] | 2759 – 3922 |
Opleidingsniveau | HBO |
Aantal uren (min – max) | 8 – 8 |
Contactgegevens | onbekend , onbekend onbekend |
Type contract | Vast |
Branche | Overheid/Non-profit |
Locatie | Utrecht, Utrecht,Nederland |
Soliciteer direct | https://ncz.nl/vacature-ambtelijk-secretaris-clientenraad-diakonessenhuis-utrecht-2/ |
Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Deel deze vacature
Redactie Nieuwsuitleek.nl
Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Leek en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.