Senior Adviseur Informatiemanagement Rijksoverheid M & I /Partners 16-05-2024

  1. Vacatures Leek
  2. Senior Adviseur Informatiemanagement Rijksoverheid M & I /Partners 16-05-2024

Werken in Leek

 

Introductie vacature 

Senior adviseur informatiemanagement Rijksoverheid

Werken op kantoor in Zeist, thuis en bij de klant | 32-40 uur

Als senior adviseur Informatiemanagement Rijksoverheid ondersteun jij overheidsorganisaties bij het optimaliseren van het primaire proces en de digitale dienstverlening. Jij krijgt de mensen in beweging tijdens digitale verandertrajecten. Je deelt jouw expertise graag met klanten op events of door publicaties en houdt graag jouw relaties warm.

Als senior adviseur Informatiemanagement Rijksoverheid ondersteun jij overheidsorganisaties bij het optimaliseren van het primaire proces en de digitale dienstverlening. Jij bent altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van informatiestrategie en informatiemanagement. En komt zelf met ideeën om bestaande dienstverlening bij de overheid nog verder te optimaliseren.

Jij weet mensen in beweging te krijgen en te verbinden tijdens digitale verandertrajecten. Je deelt jouw expertise graag met klanten op events of door publicaties op onze website. Je houdt graag jouw relaties warm. Je hebt ideeën om van informatiestrategie tot praktische, werkende oplossingen te komen: oplossingen die je graag samen met je opdrachtgever realiseert.

Jouw dag als senior adviseur informatiemanagement Rijksoverheid

Je checkt je mail. De belangrijkste mailtjes handel je af, voordat je in de auto stapt naar je klant: een uitvoeringsorganisatie in Utrecht. Daar begin je de dag met een afspraak over de afstemming binnen de keten over gegevensuitwisseling. En wat dit betekent voor de bedrijfsvoering én de ICT.

Na een korte pauze ga je door naar je meeting met de informatiemanager. Je geeft een presentatie over hoe ze hun ICT-governance kunnen optimaliseren. Je adviseert ze over de uitvoering en werkt meteen de projectplanning bij.

Op weg naar huis bel je je vorige opdrachtgever, bij een ministerie, jullie praten bij over het contractmanagement met de nieuwe ICT leverancier. Daarna belt een collega. Hij vraagt jouw advies voor een offerte over informatiebeleid bij een ZBO. En jij weet toevallig precies wat hij niet wist.

Voorbeeldprojecten als senior adviseur informatiemanagement Rijksoverheid

  • Scenario's ontwikkelen voor het verbeteren van de digitale dienstverlening bij een uitvoeringsorganisatie, inclusief het verandermanagement.
  • De samenwerking en governance opzetten bij een keteninformatisering traject.
  • Reviewen van een verbeterplan voor een verouderd applicatielandschap van een ZBO.
  • Ondersteunen van een organisatie bij het in kaart brengen van een informatie- en applicatiearchitectuur.
  • Informatiestrategie en roadmap ontwikkelen voor een toezichthouder.

Wat vragen we van jou?

De ambitie om te bouwen aan een digitale wereld die de rijksoverheid, overheidsmedewerkers en burgers echt vooruithelpt. Je bent inhoudelijk gedreven, houdt graag jouw relaties warm, hebt een grote afwisselingsbehoefte en je houdt de laatste ontwikkelingen bij. Je bent daadkrachtig, een teamspeler, ziet altijd mogelijkheden en leert graag nieuwe dingen.

Wat je nog meer meebrengt?

  • WO-niveau.
  • 7 tot 15 jaar relevante werkervaring.
  • Kennis van en ervaring met complexe informatiekundige vraagstukken (o.a. het opstellen van de informatiestrategie, de informatiecoördinatie, contractmanagement met de ICT leverancier, behoeften uit het primaire proces verwerken in aangepaste informatievoorziening, het bewaken van kosten, tijd- en capaciteitsaspecten), informatievoorziening, informatiemanagement, informatiearchitectuur, informatiebeleid en ICT-strategie.
  • Ervaring met governance: besluitvorming faciliteren en organiseren.
  • Je doet met plezier je relatiebeheer.

M&I/Partners - Wie zijn wij?

M&I/Partners is het strategische en onafhankelijke ICT-adviesbureau voor de overheid en zorg. Al jarenlang een betrouwbare partner voor alle ICT-oplossingen, strategisch en tactisch. M&I/Partners brengt de werelden van organisatie, business en technologie samen. Als partner werken wij samen aan de realisatie van de maatschappelijke opdracht van onze klanten in de overheid en zorg, door ons advies over een weloverwogen inzet en eventuele implementatie van impactvolle digitalisering en ICT. Meer doen dan verwacht met resultaat dat écht werkt, waar de klant mee verder kan dat is ons doel. Onze experts en professionals zijn in staat advies op maat te geven en dit met lef te realiseren.

We hebben geen dedicated sales, iedereen werkt samen aan hetzelfde doel. Onze mensen maken eigen keuzes in hun opdrachten, inhoudelijke richtingen, hoe ze willen bijdragen aan het bedrijf en waarin ze zichzelf verder willen ontwikkelen.

Wat mag je van M&I/Partners verwachten

Werken bij M&I/Partners betekent werken aan uitdagende opdrachten en complexe vraagstukken van digitale transformatie, digitale strategie tot de implementatie van ICT-systemen bij aansprekende klanten in de overheid en zorg met een team van toegewijde en gedreven professionals. Met ieder een eigen expertise, karakter, overtuiging, voorkeur en achtergrond maar een gezamenlijke passie voor het digitaal transformeren van de publieke sector. Bij M&I/Partners kun jij rekenen op:

  • een passend salaris en bonusregeling;
  • een goede pensioenregeling, 27 vakantiedagen en een flexibele werkweek;
  • leaseauto, laptop en telefoon;
  • ruime opleidingsmogelijkheden;
  • een eigen coach en collega's die graag kennis delen;
  • een prettig kantoor in de bosrijke omgeving van Zeist.

Ga jij de uitdaging aan?

Heb jij interesse en past deze baan bij jouw ambities? Reageer dan direct en stuur ons je CV en motivatie.

M&I/Partners - Wie zijn wij?

M&I/Partners is het strategische en onafhankelijke ICT-adviesbureau voor de overheid en zorg. Al jarenlang een betrouwbare partner voor alle ICT-oplossingen, strategisch en tactisch. M&I/Partners brengt de werelden van organisatie, business en technologie samen.Als partner werken wij samen aan de realisatie van de maatschappelijke opdracht van onze klanten in de overheid en zorg, door ons advies over een weloverwogen inzet en eventuele implementatie van impactvolle digitalisering en ICT. Meer doen dan verwacht met resultaat dat écht werkt, waar de klant mee verder kan dat is ons doel. Onze experts en professionals zijn in staat advies op maat te geven en dit met lef te realiseren.

Wil jij samen met ons werken aan maatschappelijke opgaven in het hart van de maatschappij? Wil jij bouwen aan maatschappelijke oplossingen die mensen écht vooruithelpen? Ben je op zoek naar een stage, dé baan die jouw carrière verder helpt, of toe aan een volgende stap? Ontdek jouw mogelijkheden bij M&I/Partners.

Werken bij M&I/Partners

Als partner werken wij samen aan de realisatie van de maatschappelijke opdracht van onze klanten, door ons advies over een weloverwogen inzet en eventuele implementatie van impactvolle digitalisering en ICT. Bij M&I/Partners kan jij samen met gepassioneerde en ervaren professionals werken aan uitdagende en impactvolle projecten in de overheid en zorg. Van digitale transformatie, digitale strategie tot de implementatie van ICT-systemen bij aansprekende klanten . Strategisch advies, project- en programmamanagement, implementaties, verandermanagement, procesbegeleiding, benchmarking en audits behoren tot onze kernactiviteiten.

Diversiteit en inclusie

Wij waarderen en geloven in verschillen in mensen, inzichten, talenten, eigenschappen, voorkeuren, achtergronden, overtuigingen en expertises. Juist die unieke combinatie van verschillen verbindt ons en zorgt voor oplossingen die impact maken.

M&I/Partners staat open voor en is nieuwsgierig naar elke inbreng van iedereen. Door iedereen op een eigen unieke wijze te faciliteren wordt M&I/Partners iedere dag beter. Wij faciliteren de dialoog om samen te komen tot een organisatie waar inclusie, gelijkwaardigheid en respect centraal staan. Waar iedereen welkom is, zich welkom voelt en zichzelf kan zijn. Wij realiseren ons dat wij op dit punt nooit uitgeleerd zijn.

Resultaat dat werkt

Samen met onze klanten werken wij aan een doel: de dienstverlening van de overheid en zorg verbeteren met de inzet van informatietechnologie. Enthousiasme en passie helpen ons om het beste resultaat te bereiken. Iedere opdracht is weer anders, maar iets dat wij allemaal gemeen hebben is dat wij iets blijvends tot stand willen brengen. Door actieve kennisdeling, events, opleiding en training houden we een inhoudelijke voorsprong om onze klanten nog beter van dienst te zijn.

Overtuigd?

Ontdek in welk vakgebied jij je thuis voelt in onze vacatures hieronder. Zie jij ons zitten als werkgever, maar staat er op dit moment geen passende vacature tussen? Stuur een open sollicitatie naar .

Een passend salaris, doorgroeimogelijkheden en een bonusregeling

Een goede pensioenregeling, 27 vakantiedagen en een flexibele werkweek

Leaseauto, laptop en telefoon

Ruime opleidingsmogelijkheden

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelAdviseur Informatiemanagement
Indicatie salaris (min – max]onbekend – onbekend
OpleidingsniveauWO
Aantal uren (min – max)32 – 40
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheAdvies/Consultancy
LocatieZeist, Utrecht,Nederland
Soliciteer directhttps://mxi.nl/vacatures/alle-vacatures/37/senior-adviseur-informatiemanagement-rijksoverheid

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitleek.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Leek en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.