Het is belangrijk dat particulieren en het midden- en kleinbedrijf in Nederland hun belastingen en toeslagschulden aan de Belastingdienst betalen. Het Landelijk Incasso Centrum is onder andere gevestigd in Groningen en zorgt voor die invordering. Jij als medewerking inning speelt in dit proces een belangrijke rol. Wij zoeken meerdere enthousiaste collega's om te zorgen dat dit proces op rolletjes loopt. Dit doe je bij de Belastingdienst Je voert in een team van 20/25 mensen verschillende dienstverlenende- en administratieve taken uit. Denk bijvoorbeeld aan het beoordelen van schriftelijke- en telefonische klantverzoeken. Het is natuurlijk van groot belang dat je deze tijdig, correct en accuraat verwerkt in de systemen. Je bent dus scherp en hebt oog voor detail. Verder communiceer je zowel schriftelijk- als telefonisch met belastingplichtigen en toeslaggerechtigden of met hun vertegenwoordigers, zoals adviseurs en bewindvoerders. We vinden het belangrijk dat je klantvriendelijk bent, goed de Nederlandse taal beheerst en inlevingsvermogen hebt. Een positieve- en klantgerichte instelling is vanzelfsprekend voor jou en dat straal je ook uit op de werkvloer! De klantvraag tijdig en juist beantwoorden, daar krijg ik energie van. Ik voel me gewaardeerd en ben echt van toegevoegde waarde voor het proces van invordering." Francis, procesbegeleider serviceteam invordering van de Belastingdienst. De directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is het kloppend hart van de Belastingdienst. Jaarlijks versturen en verwerken wij meer dan 316 miljoen brieven, e-mails, aanslagen en aangiften. De verantwoordelijkheid voor de ontvangst, verwerking en verzending van alle fiscale gegevens van én aan burgers en bedrijven ligt bij ons. CAP is georganiseerd in vier onderdelen: Gegevens, Heffing, Inning en Centrale Functies. Samen zorgen zij ervoor dat iedereen in Nederland een aanslagbiljet krijgt, aangifte kan doen of een toeslag ontvangt. Om al deze gegevens op een verantwoordelijke en juiste manier te kunnen verwerken voert CAP miljoenen handelingen door, grotendeels geautomatiseerd. Door zoveel mogelijk te digitaliseren, optimaliseren en slim gebruik te maken van data kunnen we dit mogelijk maken. Dit vraagt om medewerkers die mee- en vooruitdenken, nieuwsgierig zijn en zichzelf continu willen blijven ontwikkelen. Kijk voor meer info: https://werken.belastingdienst.nl/centrale-administratieve-processen-cap. Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl Bij voldoende geschikte reacties kan de vacature eerder gesloten worden. Wacht dus niet tot het laatste moment om te reageren! We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee. Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit: Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure. De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken. Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan. Met je account kan je de status van je sollicitatie inzien. Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen. Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt. We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek. Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer. Neem contact op met , teammanager Neem contact op met Sergé Alfons, adviseur werving en selectie Schaal 5, schaal 6, schaal 7 Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast. Deze functie valt in de zogenaamde groepsfunctie C, deze omvat 16 salaris-tredes. De inschaling vindt plaats op basis van relevante kennis en het aantal relevante werkervaringsjaren die horen bij de werkzaamheden van de nieuwe functie. Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden. Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en/of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren in de praktijk, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de medewerker van de Belastingdienst geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.
Wij moedigen jou aan om telefonisch contact op te nemen met de vermelde contactpersoon als de vacature opengesteld is. Het geeft jou de gelegenheid om vragen te stellen over de inhoud van de functie, en bijvoorbeeld over de sfeer en cultuur op de afdeling. Op deze wijze vorm je een completer beeld van de functie en de organisatie(cultuur).
• Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
• Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
• Op 11, 12, 13 en 14 juni vinden de selectiegesprekken op locatie in Groningen plaats.
onbekend
Functietitel | Administratief Medewerker |
Indicatie salaris (min – max] | 2506 – 3529 |
Opleidingsniveau | VMBO/MAVO |
Aantal uren (min – max) | 32 – 36 |
Contactgegevens | onbekend , onbekend onbekend |
Type contract | Tijdelijk |
Branche | Beveiliging/Bewaking |
Locatie | Groningen, Groningen,Nederland |
Soliciteer direct | https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/medewerker-inning-e2228 |
Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Deel deze vacature
Redactie Nieuwsuitleek.nl
Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Leek en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.