Lead Bedrijfsbureau De Nederlandsche Bank N.V. 09-11-2023

  1. Vacatures Leek
  2. Lead Bedrijfsbureau De Nederlandsche Bank N.V. 09-11-2023

Werken in Leek

 

Introductie vacature 

Lead Bedrijfsbureau

Zit boven op alle nieuwste betaalontwikkelingen als Lead Bedrijfsbureau bij DNB.

Jij hebt impact

Het werk van DNB gaat over financiële stabiliteit en duurzame welvaart. Indirect heb jij daar als coördinator en lead Bedrijfsbureau bij de divisie Betalen, Cash & Marktinfrastructuur ook impact op. Deze divisie vormt het hart het Nederlandse betalingsverkeer. Alles komt hier langs: van pinnen, en tikkies, tot crypto's en goud. Van contant geld in omloop brengen, tot grote betalingen voor banken verwerken in het Eurosysteem en wereldwijde effectenhandel. Alle nieuwste ontwikkelingen, zoals AI of DLT, worden in kaart gebracht. In hoeverre is dit een kans of een bedreiging voor het Nederlandse betaalsysteem?

Zo doe je dat als Lead Bedrijfsbureau

Als lead bedrijfsbureau zit je bij alle belangrijke besprekingen van het MT aan tafel; wat speelt er nationaal en internationaal, en hoe gaan we daar als DNB op reageren? Liggen we op koers v.w.b. onze doelen, vastgelegd in onze OGSM. Hoe kleurt het dashboard? Het kan soms behoorlijk hectisch zijn. Dan is er snel een samenvatting nodig. Of een speech voor de directie. Een presentatie met een aanpak. Kernachtig waar het kan, gedetailleerd waar het moet. Dan merk je de waarde van de tijd die jij hebt gestoken in het organiseren van de MT processen en de besluitvorming: dat geeft duidelijkheid en overzicht. En zorgt ervoor dat iedereen in de divisie weet hoe het MT werkt en wat verwacht wordt.

Wat ga je precies doen?

  • Je zorgt voor een efficiënte planning van het MT en de jaarkalender, rekening houdend met alle nationale, en internationale overleggen.
  • Je stelt de MT agenda en organiseert de voorbereiding van het MT, borgt de tijdigheid en kwaliteit van aangeleverde stukken, en bewaakt (de opvolging van) de actie-en besluitenlijst. Daartoe werk je nauw samen met de divisiedirecteur.
  • Je bent verantwoordelijk voor het OGSM dashboard.
  • Je bent als rechterhand van de manager Risk & Control het eerste aanspreekpunt voor alle organisatorische aspecten van de divisie.
  • Je coördineert/neemt deel aan bankbrede projecten namens de divisie.
  • Je werkt nauw samen met de financial controller en bent de back-up. Ook heb je veelvuldig contact met HR en soortgelijke afdelingen van andere divisies.

Hier doe je dat

Je gaat werken bij de gloednieuwe divisie: Betalen, Cash & Marktinfrastructuur, kortweg BC&M, onderdeel van de Centrale Bank bij DNB. In deze divisie is het hart van het Nederlands betalings- en effectenverkeer ondergebracht met zeer uiteenlopende profielen: van logistiek of operations medewerker tot toezichthouder, van beleidsmedewerker tot product owner. In totaal zijn er 14 afdelingen en secties. De sectie Risk & Control is de spin in het web van deze nieuwe divisie. Het organisatorische hart met management ondersteuning, risk management, en financial control. Hier monitoren en bewaken we de resultaten van de divisie. OGSM style.

Ondanks goede voorbereidingen is het nog best spannend hoe alle collega’s en processen in deze nieuwe divisie gaan samenwerken. Maar dat maakt het ook extra leuk. Overigens werken we op twee locaties. Ons gloednieuwe Cashcentrum in Zeist en ons hoofdkantoor in Amsterdam. Uiteraard zorgen we ook voor een goede thuiswerkplek.

Dit breng je mee

In nieuwe omgevingen waar je zelf nog veel lijnen mag uitzetten ben je helemaal in je element. Teamspeler en zelfstarter in één. Je ziet wat er moet gebeuren, pakt het voortvarend op, en geniet van de vele contacten. Collega's weten jou altijd snel te vinden, maar je houdt ze graag ook scherp; ook zij moeten aan de bak. Sterk organisatorisch, goed communicatief en handig, dat typeert jou. PowerPoints en dashboards zijn dagelijkse kost en in een handomdraai geleverd. Ook hou je van de organisatie van events, intern of extern. Onder tijddruk ben je op je best, dan floreer je.

Waar zijn we verder nog naar op zoek?

  • Je bent bij voorkeur vanaf 1 januar 2024 beschikbaar, eerder mag ook.
  • Je hebt HBO of WO werk- en denkniveau.
  • Je hebt enige ervaring met bestuurlijke processen.
  • Je bent sterk organisatorische en hebt een scherp oog voor fouten (getal of tekst).
  • Je communicatieve vaardigheden zijn uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk. Uiteraard zowel in het Nederlands als in het Engels.
  • Je hebt uitstekende contactuele eigenschappen en schakelt makkelijk met iedereen.
  • Je beschikt over een vlotte pen en hebt ruime ervaring met PowerPoint en Excel.

Dit bieden we je

Een 36-urige werkweek met werk midden in de financiële en economische actualiteit. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever die voortdurend inspeelt op de veranderende eisen van onze omgeving. En die doorlopend innoveert. We staan als instelling midden in de samenleving. Onze mensen zijn gedreven en betrokken bij hun werk binnen een maatschappelijke context. Wij zien een diverse en inclusieve werkomgeving als één van de voorwaarden om als organisatie succesvol te zijn en onze doelstellingen te blijven bereiken. Benieuwd hoe wij dat doen en wat onze collega’s hiervan vinden? Lees en bekijk hier meer.

Dit biedt jou volop kansen je verder te verdiepen en nieuwe ervaringen op te doen. In Nederland, maar ook daarbuiten. Je start met een jaarcontract, bij goed functioneren en wanneer de (organisatorische) omstandigheden niet wijzigen is er uitzicht op voortzetting.

De overige goede arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie:

  • Een salaris van minimaal € 3.280,-- en maximaal € 5.200,-- bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. De uiteindelijke inschaling is onder meer afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Een 13de maand, 8% vakantietoeslag berekend over 13 maanden en een vrij besteedbaar persoonlijk budget van 5,9% van je 12-maandssalaris.
  • Pensioenopbouw op basis van middelloon met voorwaardelijke indexatie. Eigen bijdrage in de premie 6,68%.
  • Een volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer óf vergoeding van je reiskosten met eigen vervoer, in 2023 tegen € 0,21 per km en vanaf 2024 tegen € 0,22 per km.
  • Een internetvergoeding van € 50,-- netto per maand.
  • Veel mogelijkheden jezelf door opleiding en training zowel vakinhoudelijk als persoonlijk te blijven ontwikkelen.
  • Een goede balans tussen je professionele en je privéleven. In deze functie is het mogelijk om 4 dagen van 9 uur te werken.

Solliciteer nu!

Wil jij als Lead Bedrijfsbureau werken met impact? Solliciteer dan direct op deze vacature! Als sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk 21 november 2023 een motivatiebrief en je complete cv.

Wil je ons nog wat beter leren kennen? Bekijk hier de video's en testimonials van collega's en luister naar onze podcasts. Heb je eerst nog vragen? Hieronder staan onze contactgegevens, we vertellen je graag meer!

De selectieprocedure omvat een e-assessment. Voor de justitiële screening is deze functie ingedeeld in profiel 3. Meer informatie over de verschillende screeningsprofielen vind je op deze pagina.

Deze vacature is bedoeld om op te solliciteren, niet voor acquisitie.

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelLead Buyer
Indicatie salaris (min – max]3280 – 5200
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)36 – 36
Contactgegevensemploymentdesk@dnb.nl , 631028483 http://www.dnb.nl
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieAmsterdam, Noord-Holland,Nederland
Soliciteer directhttps://link.inhroffice.com/974e58e1-698d-4fa7-8af5-a19605ee202f

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitleek.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Leek en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.