Juridisch Ondersteuner Location: Job description Als je het leuk vindt om te ''puzzelen'' met dossiers, en je het uitdagend vindt om ervoor te zorgen dat jouw dossiers altijd volledig en overzichtelijk zijn, dan is dit een baan voor jou. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder! Wat ga je doen? Als juridisch ondersteuner ben je verantwoordelijk voor dossiervorming. Jij krijgt meerdere juridische dossiers onder jouw beheer. Voor die dossiers zorg je ervoor dat alle relevante stukken op de juiste manier fysiek en digitaal worden verzameld, bewaard en gebundeld. Dit is belangrijk voor een goede procesvoering. Zijn de dossiers compleet? Check! Is vertrouwelijke informatie correct gelakt? Check! Dat laatste is belangrijk in het kader van de Wet Open Overheid. Waar nodig voer je herstelwerkzaamheden uit. De dossiers verstuur jij tijdig aan de relevante partijen, nadat ze compleet en gecheckt zijn. Verder bewaak je samen met jouw collega's de procestermijnen. En als jouw collega juridisch ondersteuners aan de slag gaan met grote en complexe zaken, ondersteun jij hierbij. Onze zaken halen met grote regelmaat het nieuws. Jouw werk heeft dus echt impact! We staan open voor jouw input en frisse blik bij het verbeteren van onze zaken en processen. Iemand die verbetervoorstellen doet en in gang zet, daar worden we blij van! Dit alles doe je niet alleen, want je bent onderdeel van Team Juridische ondersteuning van de Directie Juridische Zaken. Gezamenlijk zorgen jullie ervoor dat het werk binnen de Directie Juridische Zaken soepel loopt. Waardoor je collega juristen zich volledig kunnen focussen op de uitdagingen in hun vakgebied. Job requirements Wie ben jij? Een goede juridisch ondersteuner heeft juridische affiniteit, en heeft ervaring met langdurige bestuursrechtelijke processen, maar dat is niet alles. Je hebt een service-gerichte instelling, werkt precies, en bent stressbestendig. Je vindt het leuk om collega's wegwijs te maken in de informatiestromen. Ook houd je er van om termijnen te bewaken en deadlines te halen. Verder ben je oplossingsgericht en een echte teamspeler. Voldoe je niet exact aan alle bovengenoemde punten, maar denk jij dat je een geschikte kandidaat bent? Solliciteer dan ook en overtuig ons met jouw motivatiebrief! Terms of employment Additional terms of employment Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. About ACM De ACM draagt bij aan een gezonde economie door markten goed te laten werken voor mensen en bedrijven. Nu en in de toekomst. Wij willen marktproblemen oplossen en waar mogelijk voorkomen door het effectief en efficiënt inzetten van ons brede palet aan instrumenten. Dit doen we door toezicht te houden op: de mededinging in het algemeen (kartelvorming, marktmacht, fusies en overnames); een aantal specifieke sectoren waarbinnen onvoldoende 'natuurlijke' concurrentie bestaat (energie, vervoer, telecom, post, zorg en drinkwater); de rechten en belangen van consumenten. De ACM kent negen organisatieonderdelen die nauw verbonden zijn. De toezichtsdirecties 'Consumenten', 'Telecom, Vervoer en Post', 'Toezicht Energie', 'Mededinging' en 'Zorg', de directies 'Juridische Zaken', 'Bedrijfsvoering' en 'Bestuur, Beleid en Communicatie' en het Economisch Bureau. Bij de ACM werken vanuit Den Haag een kleine 750 professionals. We werken samen met verschillende hechte Europese netwerken van collega-autoriteiten. De Directie Juridische Zaken De directie Juridische Zaken (JZ) stelt besluiten op waarbij aan ondernemingen een boete of een andere maatregel kan worden opgelegd wegens overtreding van de wetten waarop de ACM toezicht houdt. Dit zijn de Mededingingswet, de Wet handhaving consumentenbescherming en wetten voor de regulering van de telecom-, energie- en vervoersector. Ook behandelt JZ bezwaarschriften en treden medewerkers van de directie op als gemachtigde van de ACM in beroepsprocedures. De directie verleent ook juridisch advies aan de andere onderdelen van de ACM.
Afwisselend werk? Zeker weten. Want binnen het team houd jij je ook bezig met andere ondersteunende taken, zoals het behandelen van post, aanmaken van zaken in het documentatie systeem, het aanvragen van tijdschrijfcodes, het aanbieden van publicaties aan de Staatscourant, en het bijhouden van de planning.
onbekend
Functietitel | Juridisch Medewerker |
Indicatie salaris (min – max] | 2945 – 3954 |
Opleidingsniveau | HBO |
Aantal uren (min – max) | 32 – 36 |
Contactgegevens | onbekend , onbekend onbekend |
Type contract | Vast |
Branche | Overheid/Non-profit |
Locatie | s-Gravenhage, Zuid-Holland,Nederland |
Soliciteer direct | https://www.acm.nl/en/vacatures/juridisch-ondersteuner |
Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Deel deze vacature
Redactie Nieuwsuitleek.nl
Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Leek en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.