Fiscalist Inkomensheffing Belastingdienst 13-05-2024

  1. Vacatures Leek
  2. Fiscalist Inkomensheffing Belastingdienst 13-05-2024

Werken in Leek

 

Introductie vacature 

Fiscalist inkomensheffing

  • Reageer t/m 7 juni 2024

De Belastingdienst streeft ernaar om de compliance van burgers en bedrijven te bevorderen. Als fiscalist binnen de afdeling inkomensheffing van Kennis- en Expertisecentrum Buitenland in Heerlen/ Eindhoven ben je dagelijks bezig met complexe dossiers en maak je de vertaalslag van vaktechnische uitdagingen naar praktische oplossingen. Je past nieuwe kennis makkelijk toe en je wisselt graag informatie uit met collega's. Daarnaast denk je proactief mee om tot verbetervoorstellen en nieuwe ideeën te komen, je bent in staat om "out of the box" te denken en je weet wat er nodig is om processen te verbeteren. En dat in een werkomgeving met meer dan genoeg ruimte voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling.

  • Master-doctoraal
  • 32-36 uur
  • Fiscaal
  • € 3.662,- / € 7.094,- bruto p.m.

Dit doe je bij de Belastingdienst

Binnen de afdeling inkomensheffing van Kennis- en Expertisecentrum Buitenland behandelen we dossiers van belastingplichtigen over de hele wereld. Ons werkveld raakt alle middelen en processen, in combinatie met het Europese en internationale (belasting)recht. Voor die zaken ben je binnen de afdeling inkomensheffing het aanspreekpunt.

Zowel binnen als buiten het team ben je medeverantwoordelijk voor de vaktechnische kennis en overdracht daarvan. Je levert input aan de vaktechnische overleggen, hebt een coördinerende rol binnen de afdeling en stuurt collega's inhoudelijk aan. Ook ben je betrokken bij de eventuele gevolgen van wetswijzigingen voor de Belastingdienst en stem je deze af met ketenpartners. Je zorgt ervoor dat besluiten goed worden uitgevoerd en speelt een grote rol in projecten. In je werkzaamheden gebruik je de regelgeving als toetsingskader en ga je zorgvuldig om met gevoelige en persoonlijke informatie.

Door jouw goede en inhoudelijke vakkennis van de internationale inkomensheffing pak je de regie bij belangrijke dossiers. Je denkt actief mee aan verbetervoorstellen waardoor de Belastingdienst zich blijft ontwikkelen. Transparantie, samenwerking en werken vanuit vertrouwen staan hierin centraal. Het spreekt voor zich dat jouw communicatieve vaardigheden, persoonlijke drijfveren en overtuigingen hierbij een grote rol spelen.

Een bijzondere baan, omdat...

  • je samenwerkt in een internationaal opererende omgeving.
  • je intensief contact hebt met collega's en bijdraagt aan de kwaliteit van hun werk.
  • we je de ruimte bieden om knelpunten te signaleren en om met verbetervoorstellen te komen.
  • er volop ruimte is voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • je aan de slag gaat in een gemotiveerd team dat op elkaar is ingespeeld en op een transparante manier kennis met elkaar deelt.

"Vakmanschap in brede zin heeft topprioriteit binnen het Kennis- en Expertisecentrum Buitenland. Vaktechnische ontplooiing wordt op veel manieren gestimuleerd, waarbij het mes aan twee kanten snijdt: jij krijgt daadwerkelijk de mogelijkheid inhoudelijk verder te groeien en bent daardoor tegelijkertijd beter in staat passende oplossingen te vinden voor complexe internationale dossiers". Ronald, Fiscalist bij Kennis- en Expertisecentrum Buitenland

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt wo-werk- en -denkniveau in de richting van fiscaal recht of fiscale economie.
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een fiscale functie op wo-niveau.
  • Je hebt actuele kennis van inkomensheffing en internationaal belastingrecht.
  • Je bent bij voorkeur bekend met het beleid, de spelregels, de verhoudingen en belangen binnen de organisatie.

  • De afdeling - Directie Particulieren

    Toon inhoud van

    De Directie Particulieren (P) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van ongeveer 11 miljoen burgers, buitenlandse belastingplichtigen, grensarbeiders en werknemers van internationale organisaties en diplomaten. De belangrijkste belastingmiddelen zijn inkomensheffing-niet winst en de schenk- en erfbelasting. De fiscale behandeling omvat toezicht, bezwaar en beroep én de directie behandelt de klachten voor de directies Particulieren, Grote Ondernemingen, Midden- en Kleinbedrijf, Centrale Administratieve Processen en KIantinteractie & -services. De directie Particulieren stuurt bovendien Belastingdienst Caribisch Nederland (BCN) aan.

  • De organisatie - Belastingdienst

    Toon inhoud van

    Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • Op 18 juni vinden de selectiegesprekken plaats in Eindhoven.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Solliciteren bij de Belastingdienst

Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

We nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

Neem contact op met Maneou de Veer, Adviseur Werving en Selectie

  • Contact via Whatsapp:

Neem contact op met , Teamleider Regie IH

  • Contact via Whatsapp:

  • Fiscaal
  • € 3.662,- / € 7.094,- bruto p.m.
  • Eindhoven / Heerlen

  • Reageer t/m 7 juni 2024

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau

Schaal 11, schaal 12, schaal 13

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelBelastingadviseur
Indicatie salaris (min – max]3662 – 7094
OpleidingsniveauWO
Aantal uren (min – max)32 – 36
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheBeveiliging/Bewaking
LocatieHeerlen, Limburg,Nederland
Soliciteer directhttps://werken.belastingdienst.nl/vacatures/fiscalist-inkomensheffing-e4157

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitleek.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Leek en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.